Mäklarinformation

Om föreningen
Föreningens registrerade namn är Brf Vendelsö Gård och har organisationsnummer 769600-4410. Föreningen bildades 1998. Brf Vendelsö Gård är en äkta bostadsrättsförening i Haninge kommun, Österhaninge församling. Fastighetsbeteckningen är Vendelsö 13:1. Föreningen är medlem i Bostadsrätterna.

Årsredovisning
Den senaste årsredovisningen hittar du under fliken Ekonomi.

Boendeform
Bostadsrättsförening, medlemsstyrd och till större delen  förvaltad av boende medlemmar.

Stadgar
De senast antagna stadgarna hittar du under fliken Stadgar.

Antal lägenheter

Det finns 34 lägenheter som upplåts med bostadsrätt fördelade enligt följande:
8 st lägenheter – 3Rok / 4Rok
14 st radhus – 5Rok
12 st parhus – 4Rok

Hemsida
Ja, http://vendelsogard.bostadsratterna.se.

Kan juridisk person godkännas som köpare?
Nej.

Uppvärmning
Lägenheterna i flerfamiljshuset värms upp via gemensam värmepump vilket ingår i månadsavgiften. Radhusen och parhusen värms upp via el- och vattenburen värme från egna värmepumpar som är respektive medlems eget ansvar.

Vatten
Vatten ingår i som en schablonkostnad i månadsavgiften. Avräkning och reglering av faktisk användning sker årsvis.

El
Varje bostadsrätt har egen mätare, och tecknar sitt eget elavtal.

Kabel-tv
Ja, Comhems digitala basutbud ingår i föreningens abonnemang.

Bredband
Ja, tillhandahålles via kabel-tv från Comhem och ingår i månadsavgiften.

Förvaltning
Den ekonomiska förvaltningen sköts av SBC.

SBC
Box 226
851 04 Sundsvall
Tel: 0771-722 722
Epost: kundtjanst@sbc.se

Överlåtelse
Vid överlåtelse tar föreningen alltid en kreditupplysning via UC samt i övrigt kontrollerar skötsamhet.

Handläggningstid av överlåtelse
Godkännande av överlåtelse sker vanligtvis på nästkommande styrelsemöte vilket innebär en handläggningstid om maximalt fyra veckor.

Överlåtelseavgift
Ja, enligt SBCs villkor.

Ut- och inflyttning
Inflyttning kan ske när inträde för ny medlem – respektive utträde för gammal medlem beviljats av styrelsen på styrelsemöte.

Pantsättningsavgift
En pantförskrivningsavgift tas ut av föreningens förvaltningsbolag och betalas av den som belånar eller lägger om lån på sin lägenhet. Det behöver alltså inte vara i samband med köp, utan det kan vara att man byter bank eller lägger om sina lån med samma bank.